Zmiany w umowach zlecenia od 2016.

Wraz z nadejściem 2016 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy w sposobie odprowadzania składek ZUS od umów zleceń.

Celem nowelizacja jest wyeliminowania sytuacji mającej na celu unikania opłacania składek ZUS poprzez zawarcie podwójnych umów. Do końca 2015 obowiązują przepisy mówiące o tym że, jeśli zlecenie jest jedynym tytułem ubezpieczenia, to konieczne trzeba odprowadzić składki na ubezpieczenie rentowe, emerytalne i zdrowotne. Ubezpieczenia chorobowe jest w tym przypadku dobrowolne. Natomiast zawarcie ze zleceniobiorcą dwóch bądź więcej umów skutkuje tym, iż pełne składki ZUS pobierane są od jednej (najwcześniejszej), zaś od pozostałych umów pobierana jest tylko składka zdrowotna.

Od nowego roku zleceniobiorca, który nie przekroczy kwoty minimalnego wynagrodzenia (1850 zł brutto w 2016) z tytułu kilku umów zleceń będzie obowiązkowo podlegał ubezpieczeniom społecznym. Gdy łączna podstawa przekroczy minimalne wynagrodzenie zasada ta przestaje obowiązywać. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystkie formalności zostały dopełnione skorzystaj z usług naszego biura rachunkowego.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 23 października 2014 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2014 r. poz. 1831)

 

spodobał Ci się artykuł

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze
Udostępnij na Linkdin

Rozliczanie podatku VAT metodą kasową

Korzystnym rozwiązaniem w Twojej firmie może okazać się zastosowanie metody kasowej w przypadku rozliczania podatku VAT.  Metoda kasowa VAT jest przeznaczona dla małych podatników. Na czym polega oraz kiedy będzie to dla Ciebie opłacalne?  

CZTAJ WIĘCEJ »

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) dla potrzeb VAT

Od nowego roku wszyscy przedsiębiorcy zostaną objęci obowiązkowemu przekazywaniu fiskusowi danych zawartych w jednolitym pliku kontrolnym (JPK). Wprowadzenie tego przez Ministerstwo Finansów ma na celu uszczelnienie polskiego systemu podatkowego.   Czym jest JPK_VAT i kto

CZTAJ WIĘCEJ »

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Jaką formę opodatkowania wybrać? Masz pomysł na biznes z dużą szansą na sukces? Zanim zaczniesz prężnie działać, należy pamiętać o dopełnieniu wielu formalności, m.in. trzeba wskazać wybraną formę opodatkowania. To kwestia niezwykle istotna, ponieważ wpływa

CZTAJ WIĘCEJ »

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe? Przede wszystkim bez pośpiechu i z głową. Mając własną firmę dobrze mieć sprawdzone i rzetelne biuro rachunkowe, któremu można zaufać. To przecież od niego zależy czy będziemy mieć wszelkie sprawy

CZTAJ WIĘCEJ »

Jak obliczyć zaliczki na podatek dochodowy?

Jak obliczyć zaliczki na podatek dochodowy – poradnik przedsiębiorcy Regularne wpłacanie zaliczki na podatek dochodowy to jeden z podstawowych obowiązków większości przedsiębiorców. Polskie prawo podatkowe zakłada dwa sposoby opłacania owych zaliczek – comiesięczne lub kwartalne.

CZTAJ WIĘCEJ »
ZADZWOŃ TERAZ